KPN groene piloten en stewardessen

KPN voerde een salesactie waarbij nieuwe abonnees een vliegticket naar een Europese bestemming cadeau kregen. KPN-groene mimespelers beeldden in een duo een piloot en stewardess uit. De actie werd op grote schaal ingezet bij KPN-verkooppunten (Primafoon, TellMe).

klik hier voor de VIDEO

 

Nieuwe vorm van marketing: live campagnesNieuwe vorm van marketing: live campagnes

Waar traditionele eventmarketeers de doelgroep vragen naar een locatie te komen, zoeken moderne marketeers de doelgroep zelf op.
Op straat, in winkels, op stations, op festivals, in cafés, op terrasjes.
Op een ludieke manier gaan acteurs interactie aan met consumenten en wekken zo de interesse voor een product of dienst.

High Profile Events september 2006

 

"Met The Actor Factory kun je snel schakelen. Om een project of evenement nog nét een wat origineler tintje te geven, kun je bij hen terecht. En dacht je zelf al iets ludieks bedacht te hebben? dan hebben zij nog wel iets aan dat idee toe te voegen of kunnen ze andere voorbeelden laten zien van eerdere evenementen. Er wordt dus meegedacht, niet alleen maar uitgevoerd. Werkt fijn, snel én informeel."
[Chantal Mooyman,
2twintig public relations]
 

 

Wellicht bent u ook geïnteresseerd in:
- creatieve workshop
- openingsact
- communicatie adviesbureau
- spreker
- acteurs
- humor workshop
- act personeelsfeest
- animatie act
- speednetworking
- bedrijfsfeesten organiseren
- alternatieve communicatie
- motivatie training
- live campagne
- creatieve communicatie
- entertainmentbureau
- presentator
- communicatie cabaret
- presentatoren
- mystery guest
- sales actie

Creatieve communicatie

Creatieve communicatie
Aaaaha! the Actor Factory biedt creatieve vormen van communicatie. Zet eens comedians en acteurs in als communicatiemiddel. Deze vorm van creatieve communicatie wordt met succes toegepast door organisaties als Vodafone, Schiphol, Rabobank en diverse ministeries. Op deze pagina treft u een aantal voorbeelden van onderscheidende communicatie. Zo krijgt u zelfs de meest ongeïnteresseerde doelgroep in beweging!

Voorbeelden van creatieve communicatie:

  • Top comedian maakt klantgerichtheid belachbaar bij kickoff
  • Actrice geeft ‘smoel’ aan een interne campagne in webfilmpjes en in verrassingsbezoekjes op de werkplek (Cora van Mora effect)
  • Inspirerende gespreksleider betrekt alle collega’s bij de nieuwe strategie (speednetworking talkshow)
  • Collega’s maken duurzaamheid tastbaar in een workshop vol creativiteit
  • In een veilige simulatie kun je een acteur aanspreken op onveilig gedrag (arbeidsveiligheid)
  • Acteurs spelen journalisten in een training crisis communicatie

Graag voegen we onze expertise en creativiteit toe aan uw communicatie uitdaging. Bel ons voor een verkennend gesprek!

Vul hieronder uw gegevens in en vink aan welke acts uw interesse hebben. Wij sturen u dan vrijblijvend een voorstel per e-mail.

INTERNE CAMPAGNE / ISSUE MANAGEMENT

Acteurs verrassen en motiveren op de werkplek Acteurs verrassen/motiveren op de werkvloer

Onze acteurs verrassen uw collega's op de werkvloer. Zij zingen een korte lofzang op uw project. Een kort gesprek betrekt uw collega's bij het onderwerp. De meest spraakmakende quotes monteren we tot een kort filmpje op intranet. Geschikt voor interne projecten en issue-management, ook geschikt voor B2B marketing en persstunts.

klik hier voor de VIDEO

Maatwerk comedy voor uw bedrijfsuitje Maatwerk comedy

Top comedians schrijven een onvergetelijke act op basis van uw input. Comic Relief voor uw organisatie. Herkenbaarheid is de kracht van goede humor! Onze comedian kan als buitenstaander zeggen waar het op staat, zo creëert hij draagvlak voor gedragsverandering.

Acteurs geven smoel aan campagne of filmpje Campagne films/Intranet

Om uw veranderingstraject levend te houden produceren we een serie korte clips. Elke week ontvangen uw collega's een link naar een nieuw filmpje op intranet. De korte clips bevatten afwisselende nieuwtjes: interviews met specialisten, gesprekjes op de werkvloer, tips & trucs voor in de praktijk etcetera. Deze korte films zijn bij uitstek geschikt om het effect van uw trainingen door te laten werken. Eventueel kunnen we de film interactief maken door keuze-momenten in te bouwen.

Acteurs geven smoel aan campagne of filmpje Muzikale ode

Vertaal uw campagne naar een maatwerk lied. In dit lied wordt uw campagne door onze acteurs bezongen. Voor dit lied wordt een pakkende melodie gekozen die nog lang in het hoofd zal blijven hangen. Om het effect nog groter te maken is het mogelijk om van het lied een videoclip te maken. Deze video kan geplaatst worden op het inter/intranet of doorgestuurd worden aan de betrokken collega's.

Voorbeeld ENECO Arbeidsveiligheid

MARKETING CAMPAGNE

Acteurs voor PR stunt / actiemarketing campagne Acteurs voor PR stunt / actiemarketing campagne

Acteurs brengen uw thematische campagne tot leven op point-of-sale of op elke willekeurige locatie waar uw doelgroep zich bevindt (festival, winkelcentrum, strand, supermarkt, school, kantoor, theater, station, luchthaven).

klik hier voor de VIDEO

Acteurs voor PR stunt / actiemarketing campagne Acteurs voor guerilla acties

Op een brutale en onverwachte manier verrassen acteurs uw doelgroep. Met een korte actie wordt uw product of dienst onder de aandacht gebracht. Interacties met nietsvermoedende consumenten zorgen voor het onderscheidende effect van de actie. Door korte filmpjes op Youtube te plaatsen bereikt u een groot publiek.

klik hier voor de VIDEO

Acteurs geven smoel aan campagne of filmpje Acteurs geven smoel aan campagne

Geef uw evenement of campagne een gezicht. Wij bedenken met u een geschikte invulling. Een actrice geeft smoel aan uw campagne of filmpje. Zo maakt u uw communicatie persoonlijk en onvergetelijk.

VOORBEELDEN PUBLIEKSCAMPAGNES

HI - 100% muziek in de Hi winkelHi en Sony Ericsson - 100% muziek in de Hi Winkel

Onze DJs touren door het land. Zij spelen een muziek quiz, waarmee je prachtige prijzen kunt winnen. De DJs spelen spellen als raad-je-plaatje. Winnaars registreren zich in de Hi winkel om kans te maken op hun definitieve prijs. 60 procent geeft daarbij toestemming om benaderd te worden rond aanbiedingen/producten.

Sinterklaas en de meisjes van Verkade bezoeken redacties. PR stuntMeisjes van Verkade

Regelmatig zetten we de meisjes van Verkade in voor PR acties. Onlangs bezochten zij samen met onze Sinterklaas de redacties van een aantal lifestyle bladen. Zo brachten zij de fairtrade chocoladeletters onder de aandacht

Croma - vlees op een missie CROMA - Vlees op een missie

Ons levende vlees verrast de mensen thuis. Meneer gehaktbal komt voor een gezin lekkere ballen bereiden in Croma. Zo zijn er ook de levende slavink, de karbonade en de worst. Filmpjes worden doorgestuurd via internet en vertoond in RTL's Life & Cooking.

klik hier voor de VIDEO

Heineken - enjoy responsiblyHEINEKEN - Enjoy responsibly

Heineken promoot verantwoord alcoholgebruik. Op festivals toonden onze acteurs wat te veel alcohol met je kan doen: een slaapkop, een knuffelaar, een vechtjas, een huilebalk en zelfs een exhibitionist. Voor de camera vertelden bezoekers hoe zij reageren op teveel alcohol.

klik hier voor de VIDEO

Live campagne voor Bacardi Bacardi - The Bacardi Límon Experience

Bacardi Límon is een drank vol passie en avontuur. Zodra je het gedronken hebt beleef je de wildste avonturen. In 200 horeca-gelegenheden produceerden we bizarre theatrale interactie rond het thema passie. Tevens zorgden twee promodames voor de terugkoppeling met een kortingsaanbod op het drankje.

VIDEO The Bacardi Limon Experience

Remember you're not at home VODAFONE - remember you're not at home

Midden in een drukke winkelstraat staat opeens een huiskamer ingericht. Een acteur zit onderuitgezakt in een luie stoel. Zijn vrouw spreekt voorbijgangers aan. De consument wordt betrokken in een onderhoudend spel. Iedereen ontvangt een code om zijn profiel op internet te activeren. Daarmee zijn mooie prijzen te winnen.

klik hier voor de VIDEO

Stop de klok VODAFONE - stop de klok

Onze acteurs enthousiasmeerden winkelend publiek met een speciaal spel. Bij Vodafone is iedereen een winnaar! De speciale prepaid actie biedt 57 gratis belminuten in elk uur. Het rad symboliseert deze prijsstunt. Alle deelnemers ontvingen een leuk prijsje nadat zij hun profiel hadden achtergelaten. De actie was goed voor een stijging in bezoek en verkopen.

klik hier voor de VIDEO

Geldmannetjes ING Bank - geldmannetjes

Zonder woorden improviseren de geldmannetjes - uit de tv-commercial - in interactie met de gasten. De geldmannetjes worden ingezet voor relatie-evenementen en sales acties. Bovendien verlevendigen de geldmannetjes internal branding campagnes.

VIDEO Geldmannetjes op opening AutoRAI 2005

Lid van idea MPILid van IDEALid van MPIdownload brochure
© Aaaaha! the Actor Factory® BV - Koninginnegracht 38 - 2514 AD Den Haag E info@acteurs.nl T 070-392 11 40 Alle rechten voorbehouden | Disclaimer